AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_COVER-PAIN-AVOINE_REVISION-DESKTOP_2021

Historia marki
A-DERMA

Wszystko zaczęło się w latach 70. ubiegłego wieku, kiedy to Pan Pierre Fabre, farmaceuta z Castres, pasjonat botaniki, upodobał sobie owies, roślinę wówczas zapomnianą, ale od ponad trzech tysiącleci wykorzystywaną do celów terapeutycznych. Był to początek długich poszukiwań, które do dziś prowadzone są w południowo-zachodniej Francji.

Ten DERMAtologiczny Owies, czyli po francusku Avoine, stał się inspiracją dla nazwy A-DERMA i dał początek pierwszemu produktowi marki, Oczyszczającej Kostce Dermatologicznej na bazie mleczka z owsa, która była również pierwszym syndetem (produktem myjącym bez mydła) dostępnym w aptekach. Jest to świadectwo pionierskiego charakteru marki, ponieważ wraz z tym produktem narodziły się również Dermokosmetyki oparte na roślinach...

Opracowano nowe i innowacyjne produkty, które obecnie należą do najlepiej sprzedających się i są zalecane przez lekarzy, a także narzędzia, które pomagają lekarzom i konsumentom w radzeniu sobie z niektórymi dolegliwościami:

 1993

Podwójny hit: Dermalibour, pierwsza na rynku formuła na bazie miedzi i cynku, oraz Epitheliale, produkty regenerujące i kojące dla delikatnej i podrażnionej skóry. 

Publikacja S.C.O.R.A.D., punktowego systemu oceny i pierwszego narzędzia do monitorowania rozwoju atopowego zapalenia skóry, przez ETFAD (European Task Force on Atopic Dermatitis) we współpracy z marką A-DERMA. Obecnie jest to skala referencyjna służąca do sprawdzania skuteczności środków do leczenia atopowego zapalenia skóry. Następnie w 2009 r. wprowadzono jego wersję „zorientowaną na pacjenta”: PO-SCORAD.

A-DERMA jest liderem w dziedzinie włączania konsumentów w opracowywanie narzędzi i produktów poprawiających ich samopoczucie, co stanowi początek koncepcji „Patient Centricity”, czyli podejścia pacjento-centrycznego.

PO-SCORAD

A-DERMA jest liderem w dziedzinie włączania pacjentów w opracowywanie narzędzi i produktów poprawiających ich samopoczucie, co stanowi początek koncepcji „Patient Centricity”, czyli podejścia pacjento-centrycznego.
 

ODKRYJ PO-SCORAD

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_SCORAD_2021 880x880

 1994

Firma SCORAD ogłosiła wprowadzenie na rynek w 1994 roku linii EXOMEGA , gamy produktów przeznaczonych do skóry bardzo suchej z tendencją do atopii, które nadal są zalecane przez lekarzy i sprzedawane na całym świecie.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_EXOMEGA_REVISION-DESKTOP_2021 980x980

EXOMEGA - najlepiej sprzedająca się na świecie gama A-DERMA

Seria Exomega stała się światowym bestsellerem i od tego czasu została poszerzona o kompleksowe rozwiązanie dla skóry suchej ze skłonnością do egzemy atopowej

ODKRYJ GAMĘ

 1998

Po 16 latach nieustannych badań nad Avena Sativa, spośród 300 gatunków owsa, jeden został wybrany jako najlepszy sprzymierzeniec skóry, ze względu na swoją delikatność i bogactwo składników aktywnych: odmiana Rhea, czysty biały owies, który A-DERMA nazywa Rhealba® i który następnie stał się unikalnym i ekskluzywnym składnikiem aktywnym i do dziś jest znakiem rozpoznawczym marki. Laboratoria A-DERMA korzystają z niego na wyłączność. W przeciwnym razie prawdopodobnie by zniknął.

Ale nasi badacze nie poprzestają na tym. Pod kierownictwem Pierre'a Fabre'a będą oni poszukiwać nowych składników aktywnych w młodych pędach owsa Rhealba® zwanych SIEWKAMI.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_FONDATEUR-REVISION-DESKTOP_2021

SŁOWO OD NASZEGO ZAŁOŻYCIELA

Mojemu życiu zawsze towarzyszyła pasja dla roślin. Od 15 lat nasze badania skupiają się w szczególności na jednej roślinie, która nie przestaje nas zadziwiać: Owies Rhealba®, czysta i rzadko występująca odmiana owsa białego. Ta cenna i wyjątkowa roślina jest duszą A-DERMA. To właśnie podczas pracy nad jęczmieniem w Instytucie Pasteura w Bukareszcie, poznałem młode pędy i ich szczególne właściwości. Nasze badania nad młodymi pędami owsa przyniosły bardzo zachęcające wyniki, które otwierają wiele nowych horyzontów.

Pierre Fabre - Założyciel.

■ 2009

Laboratoria A-DERMA tworzą w ten sposób nowy składnik aktywny: Ekstrakt z Siewek Owsa Rhealba®, czyli młodych, świeżych pędów zbieranych między 10 a 12 tygodniem życia, kiedy osiągają maksymalne stężenie aktywnych cząsteczek – łagodzących flawonoidów i przywracających równowagę saponin. Młode pędy owsa Rhealba® gwarantują również maksymalne bezpieczeństwo. Ich ekstrakt jest wolny od wykrywalnego białka.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_AVOINE_2021

Nowa era rozpoczęła się wraz z odnową gamy EXOMEGA, a na początku następnego, 2010 roku, marka A-DERMA usamodzielniła się, oddzielając się od marki DUCRAY. Opierająca się na roślinnej ekspertyzie marka stworzyła tym sposobem własne terytorium, w którym umiejętnie połączyła naukę z wiedzą o roślinach i ruszyła na podbój nowych obszarów rynku oraz nowych krajów.

Po pierwsze, postanowiono, że wszystkie odmiany Owsa Rhealba® będą uprawiane organicznie.

Drugą ważną decyzją dla marki było znalezienie miejsca do uprawy naszych składników aktywnych, które byłoby jednocześnie ucieleśnieniem marki. Po wielu wizytach, pracy i licznych muzeograficznych poszukiwaniach, Terre d'Avoine, Kraina Owsa otwiera swoje „drzwi” w 2013 roku! Od tego czasu co roku gościmy 3000 osób z całego świata, pragnących poznać markę A-DERMA i autentyczną historię jej w pełni kontrolowanego, krótkiego łańcucha dostaw.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_TAD_2021 1202x500

ODKRYJ TERRE D'AVOINE, KRAINĘ OWSA

 

 2014

Kiedy intuicja staje się rzeczywistością... Od samego początku, szczególnie ze względu na silną konotację z pediatrią, A-DERMA skupiała swoje działania na najbardziej delikatnej skórze. Po kilku latach badań, powołaniu grupy roboczej, przeprowadzeniu badań epidemiologicznych i opracowaniu modeli, delikatna i reaktywna skóra staje się naukową rzeczywistością. To dzięki opublikowaniu jej definicji i klasyfikacji w cieszącym się dużym uznaniem czasopiśmie JEADV (Journal of the European Academy of Dermatology and Venerology).

A-DERMA staje się Dermatologicznym Owsem dla delikatnej skóry i umacnia swoją pozycję w branży mocniej, niż kiedykolwiek wcześniej.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_PHYS-AC_REVISION_2021 980x980

 2016

Katalog nadal rozwijał się w szybkim tempie dzięki A-DERMA PROTECT, naszej linii produktów do ochrony przeciwsłonecznej. Dzięki szczególnemu ukierunkowaniu dermatologicznemu na „skórę delikatną” oraz nowemu, dedykowanemu jej składnikowi aktywnemu, jakim jest olej z Owsa Rhealba®, linia ta znalazła się w centrum uwagi.

 2017

Uznany w Niemczech, na wiodącym europejskim rynku dermokosmetycznym: nasz owies został wybrany rośliną leczniczą roku!

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_TEST-TEXTURE_2021 577x577

 2018

W 2018 r. stworzono kartę wartości i zobowiązań „Clean & Green”, z wymogiem stosowania wyłącznie składników niezbędnych do zapewnienia skuteczności produktu oraz maksymalnej ilości składników pochodzenia naturalnego. Dzięki temu powstały najnowsze produkty, wśród których zalazły się takie innowacje jak : EPITHELIALE AH DUO Żel-olejek do masażu, CUTALGAN, lub EXOMEGA CONTROL SPRAY EMOLIENT

powrót do góry