Wszystko zaczęło się w latach 70. ubiegłego wieku, kiedy to Pan Pierre Fabre, farmaceuta z Castres, pasjonat botaniki, upodobał sobie owies, roślinę wówczas zapomnianą, ale od ponad trzech tysiącleci wykorzystywaną do celów terapeutycznych. Był to początek długich poszukiwań, które do dziś prowadzone są w południowo-zachodniej Francji.
Ten DERMAtologiczny Owies, czyli po francusku Avoine, stał się inspiracją dla nazwy A-DERMA i dał początek pierwszemu produktowi marki, Oczyszczającej Kostce Dermatologicznej na bazie mleczka z owsa, która była również pierwszym syndetem (produktem myjącym bez mydła) dostępnym w aptekach. Jest to świadectwo pionierskiego charakteru marki, ponieważ wraz z tym produktem narodziły się również Dermokosmetyki oparte na roślinach...
Opracowano nowe i innowacyjne produkty, które obecnie należą do najlepiej sprzedających się i są zalecane przez lekarzy, a także narzędzia, które pomagają lekarzom i konsumentom w radzeniu sobie z niektórymi dolegliwościami:
■ 1993
Podwójny hit: Dermalibour, pierwsza na rynku formuła na bazie miedzi i cynku, oraz Epitheliale, produkty regenerujące i kojące dla delikatnej i podrażnionej skóry.
Publikacja S.C.O.R.A.D., punktowego systemu oceny i pierwszego narzędzia do monitorowania rozwoju atopowego zapalenia skóry, przez ETFAD (European Task Force on Atopic Dermatitis) we współpracy z marką A-DERMA. Obecnie jest to skala referencyjna służąca do sprawdzania skuteczności środków do leczenia atopowego zapalenia skóry. Następnie w 2009 r. wprowadzono jego wersję „zorientowaną na pacjenta”: PO-SCORAD.
A-DERMA jest liderem w dziedzinie włączania konsumentów w opracowywanie narzędzi i produktów poprawiających ich samopoczucie, co stanowi początek koncepcji „Patient Centricity”, czyli podejścia pacjento-centrycznego.