AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_GDP-ENGAGEE-NATURE_CHAMP-PLANTULES-SOLEIL_2021

Zaangażowani na rzecz Przyrody

Zaangażowani na rzecz Przyrody

Wyjątkowa skuteczność naszych produktów ma swoje źródło w naturze. Dlatego naszym obowiązkiem jest oddawanie naturze tego, co ona daje nam, a nawet więcej.

Począwszy od decyzji o prowadzeniu upraw organicznych połączonych z agroekologią, a skończywszy na sposobie tworzenia coraz bardziej ekologicznych produktów, staramy się wdrażać strategie i korzystne partnerstwa, które aktywnie ograniczają nasz wpływ na planetę Ziemię dającą nam to, co najlepsze.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_GDP-ENGAGEE-NATURE_EAH-ULTRA-TAV_2021 1440x795

Wiara w odpowiedzialne dermokosmetyki

W A-Derma wierzymy, że bycie odpowiedzialnym oznacza robienie wszystkiego, co możliwe, aby produkować bez negatywnego wpływu na naturę.

Oznacza to produkcję lokalną*, w ramach krótkiego łańcucha dostaw, we Francji, w fabryce posiadającej certyfikat środowiskowy**. Oznacza to również przyjęcie możliwie najbardziej wzorcowego podejścia ekologicznego na każdym etapie łańcucha produkcyjnego, w szczególności poprzez ekologiczne projektowanie naszych produktów.

*z wyłączeniem produktów podwykonawców, mniej niż 2% naszego katalogu
** zgodnie z normą ISO 14001.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_GDP-ENGAGEE-NATURE_INDISPENSABLE-GEL-SURGRAS_2021 1440x770

Czym jest eko-projektowanie

Eko-projektowanie wyrobu oznacza integrację cech środowiskowych już na etapie projektowania, aby zminimalizować jego wpływ na przyrodę przez cały cykl życia produktu.
W marce A-DERMA przekłada się to na konkretne działania:

  • Eliminacja opakowań wtórnych (pudełek kartonowych), wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, a tam, gdzie nie jest, są one wykonane z kartonu pochodzącego z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony. 
     
  • Usunięcie papierowych ulotek z naszych produktów
     
  • Zmniejszenie ilości tworzyw sztucznych:
    ‑ Wszystkie nasze butelki nadają się do recyklingu (zgodnie z francuskimi instrukcjami sortowania, które mogą się różnić w zależności od regionu), a nasze butelki produktów do higieny zawierają obecnie do 100% plastiku pochodzącego z recyklingu. 
    ‑ Usunęliśmy plastikowe folie zabezpieczające opakowanie.
    - Rozjaśniliśmy nasze plastikowe nakrętki.
     
  • Nasze formuły do spłukiwania ulegają biodegradacji zgodnie z normą „OECD 301B”.
     
  • Nasze filtry przeciwsłoneczne są przyjazne środowisku: w ramach naszego przyjaznego zaangażowania dla środowiska, oceniliśmy filtry w niezależnych laboratoriach, które wykazały, że nasze filtry PROTECT nie mają wpływu na organizmy reprezentatywne dla środowiska morskiego, zwłaszcza koralowce.
AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_GDP-ENGAGEE-NATURE_CRUELTY-FREE_2021 540x540

Zaangażowanie w dobrostan zwierząt

W marce A-DERMA nie testujemy żadnych produktów ani składników na zwierzętach. Grupa Pierre FABRE, do której należymy, od ponad 20 lat opracowuje metody alternatywne do modelu zwierzęcego, przy czym ocena bezpieczeństwa produktów dermo-kosmetycznych ma pierwszorzędne znaczenie.
Czytaj więcej

Zaangażowani w walkę 
przeciwko globalnemu ociepleniu

Ponieważ nasza przyszłość zależy od globalnego ocieplenia, jesteśmy partnerami w projekcie agroleśniczym „Local climat”. Dzięki tej inicjatywie kompensujemy emisję gazów cieplarnianych, której nie możemy ograniczyć ani uniknąć, poprzez sadzenie nowych żywopłotów. Ten wkład w kompensację jest brany pod uwagę tylko wtedy, gdy wszystkie inne możliwe rozwiązania zostały wcześniej wdrożone.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_GDP-ENGAGEE-NATURE_HAIES_2021 472x472
AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_GDP-ENGAGEE-NATURE_TAV-FLEURS_2021 472x472

Agroleśnictwo
Sadzenie żywopłotów 

Żywopłoty wiejskie to coś więcej niż tylko walory estetyczne – są one ważnym elementem ochrony środowiska naturalnego. Pochłaniają i magazynują węgiel, skutecznie przeciwdziałają erozji gleby, odprowadzają i filtrują wodę, a ponieważ stanowią schronienie dla owadów i małych zwierząt, odgrywają aktywną rolę w zachowaniu różnorodności biologicznej na danym obszarze. Od 2014 r. posadzono ponad 6 km żywopłotów.

Zaangażowani w ochronę życia

Dbałość o ekologiczną i zaangażowaną dermokosmetykę nie może obyć się bez bezpośredniego działania na rzecz Ziemi. Dlatego w zrównoważonej uprawie kontrolowanego wewnątrz naszych zakładów Owsa Rhealba®kierujemy się zasadami rolnictwa organicznego, agroleśnictwa i agroekologii. Idąc jeszcze dalej, niektóre z naszych obiektów, takie jak Terre d'Avoine, Kraina Owsa, zostały uznane za Oficjalne Sanktuarium, będąc częścią partnerstwa, które nawiązaliśmy w 2015 r. z LPO (Liga Ochrony Ptaków). Jesteśmy również partnerem Observatoire Agricole de la Biodiversité (Francuskie Rolnicze Obserwatorium Bioróżnorodności). 

Więcej o Terre d'Avoine, krainie owsa

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-VEGETAL-TERRE-AVOINE_MAISON-OISEAUX_2021 492x530
AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_GDP-ENGAGEE-NATURE_COCINELLE_2021 1440x700

Żywa gleba

Nasza ziemia jest uprawiana zgodnie z normami rolnictwa organicznego, które wzmacniamy dodatkowo praktyką agroekologii. Oznacza to, na przykład, stosowanie okrywy roślinnej, w tym lucerny lub sorgo pastewnego, która chroni i użyźnia glebę pomiędzy dwoma uprawami Owsa Rhealba®, ograniczając stosowanie głębokiej orki oraz wykorzystując żywopłoty i drzewa, aby ograniczyć erozję gleby i powstrzymać wiatr. Wszystko to sprzyja żywotności i żyzności gleby, a jednocześnie zwiększa różnorodność biologiczną środowiska.
Praktyki te opierają się na usługach świadczonych przez naturę i umożliwiają nam ochronę zasobów naturalnych oraz zmniejszenie wpływu na środowisko podczas uprawy Owsa Rhealba®.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_GDP-ENGAGEE-NATURE_AVOINE-GOUTELETTES_2021 1440x700

Ocena naszego podejścia do CSR – społecznej odpowiedzialności biznesu

W marce A-Derma podejmujemy działania mające na celu zmniejszenie naszego wpływu na środowisko naturalne, co zostało oficjalnie zauważone i podkreślone. W trosce o przejrzystość i aby pomóc nam w codziennym doskonaleniu, Grupa Pierre Fabre, do której należymy, poddała nasze podejście do CSR ocenie przez niezależną organizację Ecocert Environnement, zgodnie z normą ISO 26 000. Po 150 przesłuchaniach dotyczących 7 głównych zagadnień nasza grupa otrzymała poziom Excellence, najwyższy, jaki istnieje w tym standardzie. 
Jesteśmy dumni z tego zewnętrznego uznania, ponieważ stanowi ono wynagrodzenie dla naszych codziennych wysiłków.

powrót do góry